MaxCut Community edition - program do optymalizacji cięcia, kosztorys formatek i akcesoriów
04 cze 2020

Tarcza Finansowa dla przedsiębiorców

Mikro, małe i średnie firmy mogą ubiegać się o wsparcie w ramach Tarczy Antykryzysowej. Dla wielu przedsiębiorców jest to szansa na przetrwanie trudnego okresu związanego z pandemią COVID-19 oraz zachowanie miejsc pracy w swoich firmach. Dużo osób, pomimo licznych przeciwności, upatruje w kryzysie szansę na rozwój oraz wzmocnienie swojej pozycji na rynku. Jest to jedyna droga, aby uchronić swoją firmę przed problemami finansowymi, wywołanymi pandemią.

W ramach Tarczy Antykryzysowej Polska Fundacja Rozwoju realizuje program Tarcza Finansowa PFR, skierowany do polskich przedsiębiorców. Jego celem jest zapobiegnięcie masowemu zamykaniu przedsiębiorstw i tym samym ratowanie miejsc pracy oraz zabezpieczenie polskiej gospodarki. Program polega na udzieleniu pomocy finansowej firmom zatrudniającym pracowników, które zostały dotknięte skutkami pandemii COVID-19. Beneficjentami mogą być:

  • Mikrofirmy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające od 1 do 249 pracowników,
  • Duże Firmy, zatrudniające co najmniej 250 pracowników, z obrotem powyżej 50 mln zł.

 

Tarcza Finansowa – główne zasady

Otrzymane środki finansowe w ramach Tarczy mogą być przeznaczone m.in. na pokrycie kosztów prowadzonej działalności (w tym wynagrodzenia dla pracowników), a także zakup towarów i materiałów oraz zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Jaką można otrzymać kwotę?

Maksymalna kwota finansowania, jaką może uzyskać mikroprzedsiębiorca, obliczana jest jako iloczyn liczby pracowników i kwoty bazowej, uzależnionej od wielkości spadku przychodów ze sprzedaży beneficjenta. Nie może ona przekroczyć 324 000 zł.

W przypadku MŚP kwoty subwencji finansowej mogą przyjąć: 4%, 6% lub 8% wartości przychodów ze sprzedaży przy odpowiednim ich spadku o minimum 25%, 50% i 75%. Maksymalna kwota nie może przekroczyć 3.500.000 zł.

Szczegółowe informacje na temat obliczania wysokości środków, jakie mogą otrzymać mikroprzedsiębiorcy oraz małe i średnie firmy opisana jest w regulaminie Tarczy Finansowej na stronie https://pfr.pl/.

 

Jaką kwotę przyznanej subwencji należy zwrócić?

Przedsiębiorstwa, które spełnią warunki założone w programie, będą zobligowane do zwrócenia wyłącznie 25% otrzymanej subwencji. Wystarczy, że działalność będzie prowadzona w sposób ciągły przez co najmniej 12 miesięcy od przyznania środków, a poziom zatrudnienia utrzyma się na poziomie 100% lub większym.

Jeżeli zatrudnienie wyniesie od 50% do 100%, to przedsiębiorca będzie zobligowany do zwrotu subwencji o dodatkowe 0%-50% kwoty (proporcjonalnie do redukcji zatrudnienia). Jeżeli zatrudnienie spadnie o więcej niż 50%, spłacie będzie podlegać dodatkowe 50% wartości. W przypadku zaprzestania prowadzenia działalności (w tym zawieszeniu, postępowaniu upadłościowo/restrukturyzacyjnym itd.) zwrot kosztów wyniesie 100%. Szczegółowe informacje na temat zwrotu przyznanej subwencji znajdują się w regulaminie programu.

 

Inwestycja w rozwój

Wielu przedsiębiorców wie, że jedyną możliwością, aby utrzymać się na rynku jest ciągły rozwój. Ta zasada obowiązywała przed wybuchem pandemii, ale w jej trakcie nabiera szczególnej mocy. Obecnie w dużej mierze polega na przeniesieniu swoich produktów oraz usług do online, czasami uruchomienie nowych kanałów działania, a w skrajnych przypadkach zupełne przebranżowienie.

Przykładem mogą być stolarze, którzy z obawy o spadek obrotów wywołanych bieżącą sytuacją podejmują różne działania. Wielu z nich nie współpracowała do tej pory z klientami zdalnie, dlatego sytuacja nie napawała optymizmem. Na szczęście, dzięki programom pomocowym np. Tarczy Finansowej PFR przedsiębiorcy mają możliwość rozwijać swoją działalność. W przypadku stolarzy zbawienne okazały się programy do projektowania mebli, dzięki którym płynnie mogą komunikować się ze swoimi klientami,  a także promować sprzedaż w Internecie.

Część z nich poszła o krok dalej, edukując siebie lub pracowników z projektowania wnętrz. Ta dodatkowa usługa stanowi dobre uzupełnienie dla dotychczasowej działalności. Ma to szczególne znaczenie właśnie teraz – wiele osób przebywa obecnie w domu więcej niż kiedykolwiek wcześniej, co motywuje do podjęcia decyzji o kompleksowym remoncie.

 

Program KD MAX

Oprogramowanie KD MAX V6 jest przeznaczone do projektowania mebli oraz wnętrz. Do jego głównych zalet należy możliwość błyskawicznego wykonania rysunku technicznego, wyceny i rozkroju (dosłownie jednym kliknięciem) oraz możliwość stworzenia dobrej jakości wizualizacji w bardzo krótkim czasie.

To wszystko pomaga w przygotowaniu wyceny i przesłaniu szczegółów do klienta np. za pomocą e-maila. Dzięki temu kontakt z inwestorem może być w pełni zdalny. Wielu stolarzy jeszcze dzisiaj posługuje się wyłącznie rysunkiem – w dobie przenoszenia wszystkich usług do online jest to bardzo niepraktyczne.

KD MAX V6 pozwala także na przygotowanie wysokiej jakości, precyzyjnych wizualizacji. Wymaga to nieco więcej czasu, ale efekt może stanowić interesujące portfolio, które sprawdzi się na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Obecnie są to główne kanały sprzedaży, dlatego warto zadbać w nich o wizerunek swojej marki.

Istotną zaletą rozwiązania jest wieczysta licencja. W przeciwności do wielu programów, które są dostępne wyłącznie w modelu subskrypcyjnym, za KD MAX płaci się tylko raz i można z niego korzystać bez ograniczeń.

 

Program ARCHLine.XP

Stolarze i projektanci mebli coraz chętniej rozszerzają swoją działalność o projektowanie wnętrz. Pozyskanie nowych klientów w tych niełatwych czasach jest kluczowe dla utrzymania przedsiębiorstwa – a kompleksowa obsługa jest jednym z czynników przyciągających inwestorów. Zdecydowanie łatwiej jest zamówić w jednym miejscu meble kuchenne, wraz z kompletnym projektem wnętrza.

Stosunkowo prostym w użyciu, a jednocześnie dającym wiele możliwości programem jest ARCHLine.XP. Pozwala na projektowanie wnętrz praktycznie bez żadnych ograniczeń. Zaawansowany moduł kuchenny, czy moduł płytek usprawniają planowanie efektownych i jednocześnie funkcjonalnych przestrzeni.

Zaletą programu jest możliwość modelowania 3D oraz tworzenie parametrycznych elementów wyposażenia. Bogate biblioteki topowych producentów umożliwiają skorzystanie z modnych, dostępnych w sklepach dodatków, np. oświetlenia.

Podobnie, jak w przypadku KD MAX, ARCHLine.XP również jest w wersji z wieczystą licencją. Dzięki temu jednorazowy zakup narzędzia pozwala wyposażyć stanowisko projektanta wnętrz bez żadnych ograniczeń czasowych. Aktualizacje do nowszych wersji są możliwe, ale nie konieczne.

 

Szczegółowe, aktualne zasady programu Tarcza Finansowa PFR znajdziesz na >>> https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp.html

 

Wypełnij poniższy formularz, a na podany adres email otrzymasz wiadomość z linkiem do pobrania wersji demonstracyjnej programu KD Max wraz z linkami do filmów instruktażowych. Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu 5 minut, prosimy o sprawdzenie folderu “Spam”.

    +48







    * Przekażemy Ci drogą mailową wstępne materiały szkoleniowe potrzebne do
    rozpoczęczia profesjonalnej pracy
    Administratorem moich danych jest Grupa TMSYS reprezentowana przez Spółkę TM SYS Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie 31-574, ul. Ciepłownicza 23.
    Podanie przeze mnie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Odbiorcami danych są podmioty wchodzące w skład Grupy TM SYS oraz podmioty przetwarzające w imieniu Administratora. Mam prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą̨ przetwarzane do odwołania mojej zgody, a po takim odwołaniu, przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących Administratorowi danych i w stosunku do niego. Mam prawo żądania od Administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawa do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych mam prawo do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem ul. Ciepłownicza 23, 31-574 Kraków lub email: IODO@tmsys.pl Więcej informacji mogę znaleźć w Polityce prywatności - TUTAJ.

    Wypełnij poniższy formularz, a na podany adres email otrzymasz wiadomość z linkiem do pobrania wersji podstawowej programu MaxCut. Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu 5 minut, prosimy o sprawdzenie folderu “Spam”.

      +48





      * Przekażemy Ci drogą mailową wstępne materiały szkoleniowe potrzebne do
      rozpoczęcia profesjonalnej pracy
      Administratorem moich danych jest Grupa TMSYS reprezentowana przez Spółkę TM SYS Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie 31-574, ul. Ciepłownicza 23.
      Podanie przeze mnie danych jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Odbiorcami danych są podmioty wchodzące w skład Grupy TM SYS oraz podmioty przetwarzające w imieniu Administratora. Mam prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Dane osobowe będą̨ przetwarzane do odwołania mojej zgody, a po takim odwołaniu, przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących Administratorowi danych i w stosunku do niego. Mam prawo żądania od Administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawa do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
      W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych mam prawo do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem ul. Ciepłownicza 23, 31-574 Kraków lub email: IODO@tmsys.pl Więcej informacji mogę znaleźć w Polityce prywatności - TUTAJ.