Oficjalna premiera KD Max V6!
Z przyjemnością informujemy, że KD Max V6 jest już oficjalnie dostępny w naszej ofercie. Najnowsza wersja programu została wyposażona w wiele innowacyjnych narzędzi dla stolarzy i projektantów kuchni, które skutecznie przyśpieszą zarówno ich codzienną pracę, jak również ułatwią komunikację z klientami. Zapraszamy do zapoznania się z nowymi możliwościami programu.
Zobacz film przedstawiający wybrane nowości
Nowości w trybie 2D
-
Tworzenie wnęk
Opcja tworzenia wnęk pozwala na wstawienie wnęki o dowolnej głębokości w ścianie. Dodatkowo program nie ogranicza nas co do ilości wnęk, w jednym miejscu można wstawiać wnęki jedna nad drugą.
-
Opcje rysowania dowolnych kształtów i wyciągania powierzchni
Opcja importu płaskich plików dwg/dxf pozwala na wczytywanie rzutów pomieszczeń w tych formatach, a następnie generowanie na ich podstawie pomieszczeń w KD Max. Opcję można też wykorzystać do wyciągania dowolnych kształtów z powierzchni.
-
Moduł płytek Ceramic (wersja V6 Pro)
KD Max posiada wbudowany moduł płytek Ceramic, umożliwiający wstawianie płytek na każdą powierzchnię. Posiada on wbudowaną bibliotekę płytek oraz daje możliwość przeciągania zewnętrznych tekstur w formacie jpeg. Powielanie danej płytki może odbywać się na wiele sposobów: skośnie, w szachownicę, z przesunięciem, dowolnie.
Powierzchnie, na których układamy płytki mogą mieć dowolny kształt, program sam dotnie płytki w odpowiedni sposób. Dodatkowo dla każdej powierzchni można ustalić szerokość oraz kolor fugi. Moduł Ceramic wyposażony jest również w wycenę płytek podłogowych, czyli funkcję, która zlicza ilość użytych płytek i na podstawie tego wylicza ich cenę
-
Aplikacja mobilna iMeasure (wersja V6 Pro)
iMeasure to aplikacja mobilna pozwalająca na pośrednią komunikację programu KD Max z dalmierzem laserowym firmy YFCAD. Aplikacja pobiera wykonane pomiary z dalmierza laserowego poprzez Bluetooth. Wystarczy wybrać w iMeasure typ pomieszczenia i zmierzyć dalmierzem jego długości ścian oraz wysokość, a one zostaną automatycznie wczytane do aplikacji. W kolejnych krokach można zdefiniować wymiary okien, drzwi, a także dodatkowych obiektów (np. komin, kolumna). Aby ułatwić zapamiętanie uwag, aplikacja umożliwia robienie zdjęć wraz z nanoszeniem na nie wymiarów i komentarzy. Oprócz projektowania pomieszczeń, aplikacja iMeasure umożliwia tworzenie bazy klientów wraz z powiązanymi projektami. Aplikacja iMasure dzięki łatwości użytkowania oraz dokładności pomiaru jest niezwykle funkcjonalna. Projektant może dokonać pomiaru u klienta, a następnie automatycznie przesłać uzyskane dane do programu KD Max. Brak konieczności rysowania pomieszczenia od podstaw, pozwala znacznie zaoszczędzić czas.
-
Rysowanie ścian linią
Dzięki opcji rysowania ścian linią w trybie 2D, w programie KD Max V6 można tworzyć ściany o dowolnym kształcie. Umożliwia to intuicyjne rysowanie ścian po łuku, również okrągłych.
-
Rysowanie ścian w zamkniętym obszarze
Funkcja ta pozwala na automatyczne zbudowanie ścian na zaimportowanych projektach/rzutach 2D, które zostały zaimportowane z plików DWG czy DXF.
Nowości w trybie 3D
-
Tworzenie szablonów kolekcji
Tworzenie szablonów kolekcji (dostępne w oknie przejścia z trybu 2D do 3D) może odbywać się już w momencie przechodzenia do trybu 3D. Każdy szablon zawiera informacje o przypisanym kształcie i kolorze frontu oraz uchwytach. Możemy ustalić jakie mają zostać użyte również tekstury korpusów, paneli czy blatów .Dla szablonu zdefiniowane są parametry blatów (rozmiar, kształt), cokołów (wysokość, wcięcie), różnego typu listew (kształt i rozmiar). Co ważne szablon odpowiada za wstępne ustawienia. W późniejszym etapie projektowania każdy z parametrów projektu można zmienić.Przechodzenie pomiędzy szablonami, odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na dany szablon. Dzięki temu można szybko przejść z jednych ustawień na drugie. Istnieje możliwość łączenia kilku kolekcji w trakcie projektowania.Szablon kolekcji możemy również stworzyć w trybie 3D, wybierając „Opcje”, a następnie „Zarządzanie stylami”. Brak limitów co do ilości dodawanych szablonów.
-
Biblioteka online
Biblioteka online to biblioteka modeli udostępnionych online przez producenta oprogramowania. Biblioteka jest zsynchronizowana z programem KD Max V6, dzięki czemu wybrane modele można pobierać i dodawać bezpośrednio w środowisku programu. Do dyspozycji użytkowników jest ponad 1000 modeli sprzętu AGD, akcesoriów kuchennych oraz dekoracji. Każdy z dostępnych obiektów jest przystosowany do środowiska 3D programu.
-
Wbudowana biblioteka
W KD Max V6 znacznie rozbudowana została również wewnętrzna biblioteka programu. Dodanych zostało wiele nowych styli szafek, modeli AGD, modeli o tworzenia szaf i regałów, modeli do kuchni angielskich oraz elementów wyposażenia wnętrz m.in. kuchni, łazienek, salonów, sypialni. Przypominamy, że wewnętrzna biblioteka programu KD Max wyposażona jest w wiele gotowych modeli parametrycznych szafek: stojących, wiszących, kominowych i kominowych niskich. Dodatkowe grupy stanowią szafki nablatowe oraz szafki z uchwytem w kształcie C. Wszystkie rozmiary szafek przystosowane są do polskich standardów. Użytkownik ma również możliwość zmiany tych standardów globalnie lub lokalnie. W KDMax V6 bezproblemowo można zaprojektować dowolne np. w stylu angielskim, dzięki licznym modelom szafek i dodatków. Wewnętrzna biblioteka została rozbudowana także o modele sprzętu AGD, ułatwiające projektowanie kuchni. Nowe modele do tworzenia szaf i regałów w łatwy sposób pozwalają nie tylko zaprojektować korpusy, ale również wyposażyć jego wnętrze w m.in. szuflady, kosze cargo, pantografy, akcesoria i dodatki. Oprócz standardowych elementów wyposażenia do projektowania kuchni i szaf, biblioteka zawiera modele do tworzenia innych typów pomieszczeń, w tym: łazienek, salonów, jadalni oraz sypialni. Dodatkowo mamy do dyspozycji również gotowe zestawy pozwalające wyposażyć wszystkie rodzaje wnętrz.
-
Klonowanie obiektów
Funkcja klonowania obiektów powstała, aby przyśpieszyć proces projektowania w KD Max V6. Klonowanie polega na wykorzystaniu elementów z wcześniej stworzonych projektów. Powielać można zarówno obiekty, tekstury, jak i światło, przy czym program kopiuje również ich właściwości. KD Max V6 posiada kilkanaście wbudowanych gotowych scen kuchni, sypialni, salonów i łazienek. Użytkownik ma także możliwość dodawania własnych scen do bazy modułu klonowania. Wystarczy taką scenę wyeksportować do wskazanego domyślnie miejsca, a program automatycznie doda ją do biblioteki klonowania.
-
Import plików MTF (plik 3ds Max)
W KD Max V6 oprócz importu popularnych plików o rozszerzeniu: *.skp, *.3ds, *.dwg, *.dxf istnieje możliwość importu zewnętrznych plików z programu 3ds Max – MTF.
-
Współpraca z systemem prezentacji projektów iScan (opcja dodatkowa)
Możliwości programu KD Max V6 można rozszerzyć o dodatkową opcję iScanMaker. Umożliwia ona tworzenie bazowych wizualizacji projektów, które można następnie wczytywać do systemu iScan. iScan to system prezentacji projektów, umożliwiający zmianę koloru i tekstur ścian, płytek, frontów meblowych itd. bazując na jednej wizualizacji. Do każdej płaszczyzny przypisywany jest wybrany wzornik, który pozwala na tworzenie różnych aranżacji jednego pomieszczenia. Po dokonaniu wyboru, iScan natychmiast tworzy wizualizację uwzględniającą wprowadzone zmiany.
-
Inteligentna kuchnia
W KD Max V6 wprowadzono funkcję inteligentnej zabudowy kuchennej, która automatycznie tworzy zabudowę szafek oraz sprzętu AGD na wskazanej ścianie/ścianach. Opcja ta tworzy zabudowę w linii prostej lub w kształcie litery L. Do wyboru są trzy typy zabudowy w zależności od potrzeby zagospodarowania przestrzeni. Wstawiając meble należy jedynie wskazać miejsce zlewu, tak aby zabudowa była odpowiednio dopasowana.
-
Tworzenie schematów auto-dekoracji
W najnowszej odsłonie programu istnieje możliwość tworzenia własnych schematów auto-dekoracji. Użytkownik może samodzielnie zdefiniować, które obiekty znajdujące się w bibliotece, udekorują otoczenie zlewu, okapu czy płyty grzewczej. Podczas tworzenia schematu wystarczy wybrać z listy położenie modelu. KD Max V6 sam dopasuje umiejscowienie do aktualnie tworzonego projektu.
-
Rysowanie list podsufitowych
Oprócz standardowych listew niezbędnych do projektowania kuchni tj. podszafkowych i wieńczących, KD Max V6 automatycznie generuje listwę podsufitową na podstawie narysowanego w 2D pomieszczenia. Do wyboru jest klika kształtów, którym możemy zdefiniować wymiary. Opcja umożliwia wybór dostępnych w bibliotece tekstur, bądź też narzucenie własnej tekstury lub zmianę koloru w Edytorze materiałów.
-
Wyciąganie kształtów z powierzchni
KD Max V6 wyposażony jest w funkcję umożliwiającą wyciąganie dowolnych kształtów na wybranej powierzchni. Opcja ułatwia rysowanie kształtów poprzez przejście do trybu 2D, a następnie rysowanie na rzucie płaskim. Dodatkowo dzięki takiej zasadzie działania, istnieje możliwość importu zewnętrznych plików 2D w formatach DWG lub DXF, a następnie wyciągnięcie ich na dowolną odległość.Zaletą tej opcji jest możliwość edycji stworzonego obiektu. W razie potrzeby można zmienić zarówno kształt, jak i odległość wyciągnięcia. Tak stworzony obiekt nie jest częścią wskazanej na początku powierzchni, lecz osobnym modelem, który oprócz edycji, można dowolnie przesuwać.
-
Rozbudowany moduł tworzenia korpusów
W najnowszej wersji wprowadzono dedykowaną funkcję do tworzenia korpusów. W pierwszym etapie projektowania nadajemy korpusowi wymiary gabarytowe: szerokość, wysokość głębokość oraz kształt (do wyboru jest standardowy, L-kształtny oraz pięciokątny). Decydujemy również z jakich paneli ma być on zbudowany oraz definiujemy ich grubość i głębokość. Możliwe jest również automatyczne dodanie cokołu, definiując jego wysokość oraz wcięcia z każdej ze stron korpusu.Moduł pozwala w następnym kroku, po nadaniu podstawowych elementów, umożliwia zdefiniowanie wnętrza korpusu. Obiekt można dzielić w pionie – panelami dzielącymi oraz w poziomie – półkami. Można także dodać elementy uzupełniające z biblioteki, m.in. drążki, szuflady, kosze cargo. Istnieje również możliwość uzupełnienia szafy w dekoracje, których jest duży wybór w bibliotece (ubrania, pudełka, akcesoria, tekstylia).Moduł tworzenia korpusów posiada osobną bibliotekę, do której można dodawać własne korpusy. Istnieje możliwość wstawienia korpusu z biblioteki lub wykorzystanie któregoś z wcześniej dodanych, bazując na wybranym obiekcie z biblioteki.
-
Przycinanie skosem szafek i drzwi
KD Max V6 posiada wbudowaną opcję do przycinania szafek, frontów i drzwi przesuwnych skosami. Wystarczy wstawić szafkę w odpowiednim miejscu, nie trzeba przy tym zwracać uwagi na skos. Następnie należy wybrać konkretną szafkę i skos, do którego chcemy przyciąć szafkę lub drzwi przesuwne. W przypadku pomyłki, możemy jednym kliknięciem przywrócić pierwotny kształt drzwi.
-
Optymalizacja obiektów
Funkcja ta służy do optymalizacji modeli importowanych z innych programów. Pozwala ona zoptymalizować model, tzn. zmniejszyć ilość powierzchni, z których jest on zbudowany. Dzięki tej opcji obiekt staje się „lżejszy” i nie obciąża tak sceny, w której jest wykorzystany.
-
Okno w suficie skośnym
Opcja automatycznego wstawiania okna w skosie umożliwia zarówno wybranie typu kształtu okna, jak również zdefiniowanie jego parametrów, tj. rozmiaru i typu montażu. Wstawiając okno, możemy wpisać jego dokładne położenie względem ścian i podłogi pomieszczenia lub względem wskazanego skosu. Dodatkowym parametrem, który można zdefiniować jest głębokość osadzenia okna.
-
Rozbudowana funkcja autozapisu
KD Max V6 posiada rozbudowaną funkcję autozapisu projektu. Dzięki niej można łatwo cofnąć kilka wykonanych działań do poprzednich ustawień projektu.
-
Nowe opcje zmiany frontów szafek
D tej pory KD Max posiadał standardowe opcje do zmiany frontów: wszystkich szafek, wybranych szafek lub pojedynczych frontów. W KD Max V6 możemy dodatkowo jednocześnie zmieniać np. tylko szafki wiszące lub tylko szafki stojące. Kolejną nową opcją jest możliwość zmiany wyłącznie określonego kształtu/koloru frontu szafki opcją Styl. Na liście wszystkich użytych w projekcie frontów, można zaznaczyć, ten który chcemy edytować.
-
Dzielenie blatu
Opcja dzielenia blatu pozwala szybko wyznaczyć linię podziału blatu. Blat można dzielić zarówno pod kątem prostym, jak i skośnie. Dla ułatwienia nie jest konieczne podawanie dokładnych wymiarów, wystarczy wskazać punkty, przez które przechodzi linia podziału. Oczywiście linie równoległe i prostopadłe do boków blatu można przesuwać wpisując dowolne wartości. Program automatycznie uwzględnia wydzielone części blatu w wycenie i dokumentacji technicznej.
-
Tworzenie otworów w panelach
W wersji V6 można w każdym panelu stworzyć otwór przelotowy, rysując go na płaskim rzucie. Kształt otworu może być stworzony z linii prostych, łuków oraz okręgów. Dla ułatwienia rysowania możemy wyświetlić siatkę, której rozstaw sami definiujemy.Opcja rysowania otworów pozwala na rysowanie dowolnej ilości otworów. W przypadku, gdy po wygenerowaniu otworów, chcemy je usunąć, wystarczy wybrać tę opcję, wskazać panel, a programu przywróci panel do początkowego stanu.
-
Tworzenie szafek na wino (wewnętrznej kratki)
Teraz w KD Max możemy automatycznie, we wskazanej szafce/korpusie stworzyć wewnętrzną kratkę z paneli. Mamy do wyboru 5 kształtów, z możliwością łatwego definiowania ich wymiarów. Aby przyśpieszyć projektowanie, możemy automatycznie wprowadzić wypełnienie kratki, dodając np. butelki z biblioteki programu.
-
Funkcja Smart Light
Dzięki funkcji Smart Light można w KD Max V6 automatycznie generować światło dla każdego projektu. Program instaluje światła na 4 różne sposoby, a następnie generuje wizualizację/podgląd na podstawie wybranych parametrów renderu. Jeśli wybrane ustawienie nam odpowiadają, możemy zachować stworzony układ lub ewentualnie szybko powrócić do początkowych ustawień.
-
Silnik renderujący Photon
Photon to trzeci silnik renderujący dostępny w KD Max V6. Wykorzystuje on technikę symulowania realistycznego rozkładu oświetlenia. Ta metoda śledzenia promieni polega na emisji „fotonów” ze źródeł światła w różnych kierunkach. Dzięki możliwości rozproszenia i załamania fotonów, można uzyskać rzeczywisty rozkład odbitego światła od różnego rodzaju powierzchni (np. od powierzchni szklanych, lustrzanych). Dzięki silnikowi Photon generowanie fotorealistycznych wizualizacji jest zdecydowanie prostsze.
-
Dodawanie obiektów ze sceny do biblioteki
W KD Max V6 można dodawać obiekty bezpośrednio z projektu do wewnętrznej biblioteki programu. Po wybraniu danego obiektu, wystarczy przyporządkować go do określonej grupy obiektów/kategorii. Program umożliwia również podanie podstawowych informacji o modelu, takich jak: nazwa, kod, rozmiar oraz cena.Część z tych danych jest uzupełniana automatycznie, co ułatwia dodawanie obiektów. Podgląd danego obiektu w bibliotece możemy wybrać samodzielnie lub zdecydować się na automatyczne wygenerowanie go przez program.
-
Tworzenie kopii zapasowych biblioteki
KD Max V6 posiada opcję umożliwiającą tworzenie kopii zapasowych wybranych plików. Jednym kliknięciem zapisuje pliki personalizujące nasze ustawienia: biblioteki obiektów i materiałów, ustawienia cen oraz stworzone szablony. Opcja ta przydaje się również w przypadku, gdy chcemy skopiować nasze ustawienia i przenieść je na drugi komputer. Nie trzeba wyszukiwać poszczególnych plików, gdyż program sam zapisze wszystkie dane w jednym miejscu.
Cena KD Max V6 oraz dodatkowych modułów
Aby poznać cenę programu KD Max V6 oraz dodatkowych modułów, zapraszamy do zapoznania się z naszym cennikiem. Link >
Upgrade z KD Max V4 do V6
W celu upgrade’u programu KD Max V4 do najnowszej wersji V6, należy wypełnić formularz. Link >