Jak skutecznie sprzedawać meble kuchenne?
Branża meblarska jest coraz bardziej nasycona, klienci mają wyższe oczekiwania, a sama sprzedaż jest trudniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Z drugiej strony rozwój technologii daje zupełnie nowe możliwości, których umiejętne wykorzystanie pomaga efektywnie zwiększyć zyski. Jak tworzyć skuteczną ofertę i dotrzeć do potencjalnych klientów?
Szybka realizacja
Nie od dziś wiadomo, jak duże znaczenie ma termin realizacji zlecenia. Najbardziej dochodowe są te, które wykonywane są szybko i jednocześnie na wysokim poziomie. Jak osiągnąć tę równowagę? Wystarczy skorzystać z odpowiedniego oprogramowania. Automatyzacja powtarzalnych czynności pozwala oszczędzić czas, a także eliminuje ryzyko błędu.
Generowanie rysunku technicznego, wyceny i rozkroju przy pomocy jednego kliknięcia przyspiesza nie tylko realizację projektów, ale także przygotowanie kolejnych ofert. Klienci bardzo często oczekują niemal błyskawicznej wyceny (najlepiej kilku wariantów!) i zazwyczaj decydują się na współpracę z firmą, która jest w stanie to oczekiwanie spełnić.
Szybsza praca to możliwość wykonywania większej ilości projektów w krótszym czasie, co bezpośrednio przekłada się na zysk. Zaoszczędzone godziny można wykorzystać także na promocję swojej firmy i dotarcie do potencjalnych klientów – a to droga do rozwoju i budowania coraz silniejszej marki.
Fotorealistyczna wizualizacja
Promocja i sprzedaż mebli coraz mocniej opiera się na prezentowaniu efektownych, fotorealistycznych wizualizacji. Konsumenci przyzwyczajeni do wszechotaczających ich ładnych obrazów, oczekują tego samego kupując meble do kuchni. Ma to ogromne znaczenie, zwłaszcza teraz – w dobie Internetu. Od pomysłu wyposażenia kuchni, czy remontu do realizacji, potencjalny klient przechodzi kilka etapów.
Poszukiwanie inspiracji w Internecie jest na samym początku drogi konsumenta – niezależnie od tego, czy remont jest potrzebą chwili, czy natchnieniem wynikającym właśnie z przeglądania sieci. Piękne wnętrza, efektowne zdjęcia i wizualizacje – właśnie na to trafi Twój klient na starcie. Najlepiej, jeżeli już na tym etapie spotka się z Twoją marką.
Własna strona internetowa i media społecznościowe to często najważniejsza wizytówka firmy. Żeby była skuteczna, musi znajdować się w niej zachęcające (a nawet zachwycające!) portfolio. Do tego konieczny jest program umożliwiający tworzenie fotorealistycznych wizualizacji mebli oraz wnętrz.
Nawet jeżeli Twój produkt nie znalazł się na początku drogi klienta, to wiedz, że zanim do Ciebie trafił, z dużym prawdopodobieństwem obejrzał wiele pięknych zdjęć i wizualizacji. To oznacza, że Twój projekt musi być równie efektowny. Nie dziw się, jeżeli szkic, nawet najdokładniejszy, nie spełni oczekiwań świadomego konsumenta.
Promocyjny aspekt realistycznych wizualizacji mebli jest niezaprzeczalny. Ich znaczenie nie zmniejsza się na etapie ofertowania i sprzedaży. Oprogramowanie powinno nie tylko umożliwić tworzenie perfekcyjnych wizualizacji, które sprawdzają się w portfolio, ale ich wykonanie jest czasochłonne. Profesjonalny program powinien także dać możliwość tworzenia dobrej jakości wizualizacji, mniej perfekcyjnych, za to opartych na automatyzacji. Są one równie ważne, ponieważ pozwalają na szybkie zaprezentowanie wstępnego projektu i doprecyzowanie ewentualnych zmian z klientem już na samym początku współpracy.
Komunikacja zdalna
Internet już od wielu lat stanowi jedno z najważniejszych mediów, ale to dzisiaj okazał się niezbędny. W związku z panującą na świecie sytuacją, kontakt bezpośredni wypierany jest przez komunikację zdalną. Jak sprzedawać meble w tym czasie? Bez oprogramowania do tworzenia wizualizacji jest to praktycznie niemożliwe.
Wizualizację, wycenę oraz dokumentację techniczną z powodzeniem można przesłać poprzez e-mail. Jest to wygodne, dlatego coś co dzieje się teraz poniekąd z przymusu – w przyszłości będzie preferowane z uwagi na własny komfort. Wstrzelenie się w ten nurt, bez wątpienia będzie rzutowało na kolejne lata.
KD Max V6
Profesjonalne oprogramowanie, dające ogromne możliwości nie musi być drogie i trudne w obsłudze. KD Max V6 to narzędzie, po które chętnie sięgają projektanci i stolarze, ponieważ jest ekonomiczne (ma wieczystą licencję), daje ogromne możliwości i jest stosunkowo proste w obsłudze – wystarczy trochę doświadczenia, które można szybko nadrobić, uczestnicząc w szkoleniu.
Liczne funkcje przyspieszające projektowanie oraz możliwość tworzenia efektownych wizualizacji przekładają się na błyskawiczny zwrot inwestycji. Paradoksalnie sprzedaż mebli właśnie teraz może być prostsza niż kiedykolwiek, wystarczy tylko wykorzystać technologię i zostawić w tyle swoją konkurencję.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat oprogramowania KD Max V6? Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której poznasz najważniejsze funkcje narzędzia i otrzymasz ofertę skrojoną na miarę Twoich potrzeb.
E-mail: info@kdmax.pl
Tel. 12 312 59 94
Tel. kom. 506 043 811