Tworzenie wnęk
Opcja tworzenia wnęk pozwala na wstawienie wnęki o dowolnej głębokości w ścianie. Dodatkowo program nie ogranicza nas co do ilości wnęk, w jednym miejscu można wstawiać wnęki jedna nad drugą.
Opcje rysowania dowolnych kształtów i wyciągania powierzchni
Opcja importu płaskich plików dwg/dxf pozwala na wczytywanie rzutów pomieszczeń w tych formatach, a następnie generowanie na ich podstawie pomieszczeń w KD Max. Opcję można też wykorzystać do wyciągania dowolnych kształtów z powierzchni.
Moduł płytek Ceramic (wersja V6 Pro)
KD Max posiada wbudowany moduł płytek Ceramic, umożliwiający wstawianie płytek na każdą powierzchnię. Posiada on wbudowaną bibliotekę płytek oraz daje możliwość przeciągania zewnętrznych tekstur w formacie jpeg. Powielanie danej płytki może odbywać się na wiele sposobów: skośnie, w szachownicę, z przesunięciem, dowolnie.
Powierzchnie, na których układamy płytki mogą mieć dowolny kształt, program sam dotnie płytki w odpowiedni sposób. Dodatkowo dla każdej powierzchni można ustalić szerokość oraz kolor fugi. Moduł Ceramic wyposażony jest również w wycenę płytek podłogowych, czyli funkcję, która zlicza ilość użytych płytek i na podstawie tego wylicza ich cenę.
Powierzchnie, na których układamy płytki mogą mieć dowolny kształt, program sam dotnie płytki w odpowiedni sposób. Dodatkowo dla każdej powierzchni można ustalić szerokość oraz kolor fugi. Moduł Ceramic wyposażony jest również w wycenę płytek podłogowych, czyli funkcję, która zlicza ilość użytych płytek i na podstawie tego wylicza ich cenę.
Aplikacja mobilna iMeasure (wersja V6 Pro)
iMeasure to aplikacja mobilna pozwalająca na pośrednią komunikację programu KD Max z dalmierzem laserowym firmy YFCAD. Aplikacja pobiera wykonane pomiary z dalmierza laserowego poprzez Bluetooth.
Wystarczy wybrać w iMeasure typ pomieszczenia i zmierzyć dalmierzem jego długości ścian oraz wysokość, a one zostaną automatycznie wczytane do aplikacji. W kolejnych krokach można zdefiniować wymiary okien, drzwi, a także dodatkowych obiektów (np. komin, kolumna). Aby ułatwić zapamiętanie uwag, aplikacja umożliwia robienie zdjęć wraz z nanoszeniem na nie wymiarów i komentarzy. Oprócz projektowania pomieszczeń, aplikacja iMeasure umożliwia tworzenie bazy klientów wraz z powiązanymi projektami.
Aplikacja iMasure dzięki łatwości użytkowania oraz dokładności pomiaru jest niezwykle funkcjonalna. Projektant może dokonać pomiaru u klienta, a następnie automatycznie przesłać uzyskane dane do programu KD Max. Brak konieczności rysowania pomieszczenia od podstaw, pozwala znacznie zaoszczędzić czas.
Wystarczy wybrać w iMeasure typ pomieszczenia i zmierzyć dalmierzem jego długości ścian oraz wysokość, a one zostaną automatycznie wczytane do aplikacji. W kolejnych krokach można zdefiniować wymiary okien, drzwi, a także dodatkowych obiektów (np. komin, kolumna). Aby ułatwić zapamiętanie uwag, aplikacja umożliwia robienie zdjęć wraz z nanoszeniem na nie wymiarów i komentarzy. Oprócz projektowania pomieszczeń, aplikacja iMeasure umożliwia tworzenie bazy klientów wraz z powiązanymi projektami.
Aplikacja iMasure dzięki łatwości użytkowania oraz dokładności pomiaru jest niezwykle funkcjonalna. Projektant może dokonać pomiaru u klienta, a następnie automatycznie przesłać uzyskane dane do programu KD Max. Brak konieczności rysowania pomieszczenia od podstaw, pozwala znacznie zaoszczędzić czas.
Rysowanie ścian linią
Dzięki opcji rysowania ścian linią w trybie 2D, w programie KD Max V6 można tworzyć ściany o dowolnym kształcie. Umożliwia to intuicyjne rysowanie ścian po łuku, również okrągłych.
Rysowanie ścian w zamkniętym obszarze
Funkcja ta pozwala na automatyczne zbudowanie ścian na zaimportowanych projektach/rzutach 2D, które zostały zaimportowane z plików DWG czy DXF.
Tworzenie szablonów kolekcji
Tworzenie szablonów kolekcji (dostępne w oknie przejścia z trybu 2D do 3D) może odbywać się już w momencie przechodzenia do trybu 3D. Każdy szablon zawiera informacje o przypisanym kształcie i kolorze frontu oraz uchwytach. Możemy ustalić jakie mają zostać użyte również tekstury korpusów, paneli czy blatów.
Dla szablonu zdefiniowane są parametry blatów (rozmiar, kształt), cokołów (wysokość, wcięcie), różnego typu listew (kształt i rozmiar). Co ważne szablon odpowiada za wstępne ustawienia. W późniejszym etapie projektowania każdy z parametrów projektu można zmienić. Przechodzenie pomiędzy szablonami, odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na dany szablon. Dzięki temu można szybko przejść z jednych ustawień na drugie. Istnieje możliwość łączenia kilku kolekcji w trakcie projektowania. Szablon kolekcji możemy również stworzyć w trybie 3D, wybierając „Opcje”, a następnie „Zarządzanie stylami”. Brak limitów co do ilości dodawanych szablonów.
Dla szablonu zdefiniowane są parametry blatów (rozmiar, kształt), cokołów (wysokość, wcięcie), różnego typu listew (kształt i rozmiar). Co ważne szablon odpowiada za wstępne ustawienia. W późniejszym etapie projektowania każdy z parametrów projektu można zmienić. Przechodzenie pomiędzy szablonami, odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie na dany szablon. Dzięki temu można szybko przejść z jednych ustawień na drugie. Istnieje możliwość łączenia kilku kolekcji w trakcie projektowania. Szablon kolekcji możemy również stworzyć w trybie 3D, wybierając „Opcje”, a następnie „Zarządzanie stylami”. Brak limitów co do ilości dodawanych szablonów.
Wbudowana biblioteka
W KD Max V6 znacznie rozbudowana została również wewnętrzna biblioteka programu. Dodanych zostało wiele nowych styli szafek, modeli AGD, modeli o tworzenia szaf i regałów, modeli do kuchni angielskich oraz elementów wyposażenia wnętrz m.in. kuchni, łazienek, salonów, sypialni.
Przypominamy, że wewnętrzna biblioteka programu KD Max wyposażona jest w wiele gotowych modeli parametrycznych szafek: stojących, wiszących, kominowych i kominowych niskich. Dodatkowe grupy stanowią szafki nablatowe oraz szafki z uchwytem w kształcie C. Wszystkie rozmiary szafek przystosowane są do polskich standardów. Użytkownik ma również możliwość zmiany tych standardów globalnie lub lokalnie. W KD Max V6 bezproblemowo można zaprojektować dowolne kuchnie np. w stylu angielskim, dzięki licznym modelom szafek i dodatków.
Wewnętrzna biblioteka została rozbudowana także o modele sprzętu AGD, ułatwiające projektowanie kuchni. Nowe modele do tworzenia szaf i regałów w łatwy sposób pozwalają nie tylko zaprojektować korpusy, ale również wyposażyć jego wnętrze w m.in. szuflady, kosze cargo, pantografy, akcesoria i dodatki.
Oprócz standardowych elementów wyposażenia do projektowania kuchni i szaf, biblioteka zawiera modele do tworzenia innych typów pomieszczeń, w tym: łazienek, salonów, jadalni oraz sypialni. Dodatkowo mamy do dyspozycji również gotowe zestawy pozwalające wyposażyć wszystkie rodzaje wnętrz.
Przypominamy, że wewnętrzna biblioteka programu KD Max wyposażona jest w wiele gotowych modeli parametrycznych szafek: stojących, wiszących, kominowych i kominowych niskich. Dodatkowe grupy stanowią szafki nablatowe oraz szafki z uchwytem w kształcie C. Wszystkie rozmiary szafek przystosowane są do polskich standardów. Użytkownik ma również możliwość zmiany tych standardów globalnie lub lokalnie. W KD Max V6 bezproblemowo można zaprojektować dowolne kuchnie np. w stylu angielskim, dzięki licznym modelom szafek i dodatków.
Wewnętrzna biblioteka została rozbudowana także o modele sprzętu AGD, ułatwiające projektowanie kuchni. Nowe modele do tworzenia szaf i regałów w łatwy sposób pozwalają nie tylko zaprojektować korpusy, ale również wyposażyć jego wnętrze w m.in. szuflady, kosze cargo, pantografy, akcesoria i dodatki.
Oprócz standardowych elementów wyposażenia do projektowania kuchni i szaf, biblioteka zawiera modele do tworzenia innych typów pomieszczeń, w tym: łazienek, salonów, jadalni oraz sypialni. Dodatkowo mamy do dyspozycji również gotowe zestawy pozwalające wyposażyć wszystkie rodzaje wnętrz.
Klonowanie obiektów
Funkcja klonowania obiektów powstała, aby przyśpieszyć proces projektowania w KD Max V6. Klonowanie polega na wykorzystaniu elementów z wcześniej stworzonych projektów. Powielać można zarówno obiekty, tekstury, jak i światło, przy czym program kopiuje również ich właściwości.
KD Max V6 posiada kilkadziesiąt wbudowanych gotowych scen kuchni, sypialni, salonów i łazienek. Użytkownik ma także możliwość dodawania własnych scen do bazy modułu klonowania. Wystarczy taką scenę wyeksportować do wskazanego domyślnie miejsca, a program automatycznie doda ją do biblioteki klonowania.
KD Max V6 posiada kilkadziesiąt wbudowanych gotowych scen kuchni, sypialni, salonów i łazienek. Użytkownik ma także możliwość dodawania własnych scen do bazy modułu klonowania. Wystarczy taką scenę wyeksportować do wskazanego domyślnie miejsca, a program automatycznie doda ją do biblioteki klonowania.
Import plików MTF (plik 3ds Max)
W KD Max V6 oprócz importu popularnych plików o rozszerzeniu: *.skp, *.3ds, *.dwg, *.dxf istnieje możliwość importu zewnętrznych plików z programu 3ds Max – MTF.
Współpraca z systemem prezentacji projektów iScan (opcja dodatkowa)
Możliwości programu KD Max V6 można rozszerzyć o dodatkową opcję iScanMaker. Umożliwia ona tworzenie bazowych wizualizacji projektów, które można następnie wczytywać do systemu iScan. iScan to system prezentacji projektów, umożliwiający zmianę koloru i tekstur ścian, płytek, frontów meblowych itd. bazując na jednej wizualizacji. Do każdej płaszczyzny przypisywany jest wybrany wzornik, który pozwala na tworzenie różnych aranżacji jednego pomieszczenia. Po dokonaniu wyboru, iScan natychmiast tworzy wizualizację uwzględniającą wprowadzone zmiany.
Inteligentna kuchnia
W KD Max V6 wprowadzono funkcję inteligentnej zabudowy kuchennej, która automatycznie tworzy zabudowę szafek oraz sprzętu AGD na wskazanej ścianie/ścianach. Opcja ta tworzy zabudowę w linii prostej lub w kształcie litery L. Do wyboru są trzy typy zabudowy w zależności od potrzeby zagospodarowania przestrzeni. Wstawiając meble należy jedynie wskazać miejsce zlewu, tak aby zabudowa była odpowiednio dopasowana.
Tworzenie schematów auto-dekoracji
W najnowszej odsłonie programu istnieje możliwość tworzenia własnych schematów auto-dekoracji. Użytkownik może samodzielnie zdefiniować, które obiekty znajdujące się w bibliotece, udekorują otoczenie zlewu, okapu czy płyty grzewczej. Podczas tworzenia schematu wystarczy wybrać z listy położenie modelu. KD Max V6 sam dopasuje umiejscowienie do aktualnie tworzonego projektu.
Rysowanie listew podsufitowych
Oprócz standardowych listew niezbędnych do projektowania kuchni tj. podszafkowych i wieńczących, KD Max V6 automatycznie generuje listwę podsufitową na podstawie narysowanego w 2D pomieszczenia. Do wyboru jest klika kształtów, którym możemy zdefiniować wymiary. Opcja umożliwia wybór dostępnych w bibliotece tekstur bądź też narzucenie własnej tekstury lub zmianę koloru w Edytorze materiałów.
Wyciąganie kształtów z powierzchni
KD Max V6 wyposażony jest w funkcję umożliwiającą wyciąganie dowolnych kształtów na wybranej powierzchni. Opcja ułatwia rysowanie kształtów poprzez przejście do trybu 2D, a następnie rysowanie na rzucie płaskim. Dodatkowo dzięki takiej zasadzie działania, istnieje możliwość importu zewnętrznych plików 2D w formatach DWG lub DXF, a następnie wyciągnięcie ich na dowolną odległość. Zaletą tej opcji jest możliwość edycji stworzonego obiektu. W razie potrzeby można zmienić zarówno kształt, jak i odległość wyciągnięcia. Tak stworzony obiekt nie jest częścią wskazanej na początku powierzchni, lecz osobnym modelem, który oprócz edycji, można dowolnie przesuwać.
Rozbudowany moduł tworzenia korpusów
W najnowszej wersji wprowadzono dedykowaną funkcję do tworzenia korpusów. W pierwszym etapie projektowania nadajemy korpusowi wymiary gabarytowe: szerokość, wysokość głębokość oraz kształt (do wyboru jest standardowy, L-kształtny oraz pięciokątny). Decydujemy również z jakich paneli ma być on zbudowany oraz definiujemy ich grubość i głębokość. Możliwe jest również automatyczne dodanie cokołu, definiując jego wysokość oraz wcięcia z każdej ze stron korpusu. Moduł pozwala w następnym kroku, po nadaniu podstawowych elementów, umożliwia zdefiniowanie wnętrza korpusu. Obiekt można dzielić w pionie – panelami dzielącymi oraz w poziomie – półkami. Można także dodać elementy uzupełniające z biblioteki, m.in. drążki, szuflady, kosze cargo. Istnieje również możliwość uzupełnienia szafy w dekoracje, których jest duży wybór w bibliotece (ubrania, pudełka, akcesoria, tekstylia). Moduł tworzenia korpusów posiada osobną bibliotekę, do której można dodawać własne korpusy. Istnieje możliwość wstawienia korpusu z biblioteki lub wykorzystanie któregoś z wcześniej dodanych, bazując na wybranym obiekcie z biblioteki.
Przycinanie skosem szafek i drzwi
KD Max V6 posiada wbudowaną opcję do przycinania szafek, frontów i drzwi przesuwnych skosami. Wystarczy wstawić szafkę w odpowiednim miejscu, nie trzeba przy tym zwracać uwagi na skos. Następnie należy wybrać konkretną szafkę i skos, do którego chcemy przyciąć szafkę lub drzwi przesuwne. W przypadku pomyłki, możemy jednym kliknięciem przywrócić pierwotny kształt drzwi.
Optymalizacja obiektów
Ograniczenie KDMax-a to około 500 tysięcy powierzchni dla całej sceny. Program posiada funckję, która służy do optymalizacji modeli importowanych z innych programów. Pozwala ona zoptymalizować model, tzn. zmniejszyć ilość powierzchni, z których jest on zbudowany. Dzięki tej opcji obiekt staje się „lżejszy” i nie obciąża tak sceny, w której jest wykorzystany.
Okno w suficie skośnym
Opcja automatycznego wstawiania okna w skosie umożliwia zarówno wybranie typu kształtu okna, jak również zdefiniowanie jego parametrów, tj. rozmiaru i typu montażu. Wstawiając okno, możemy wpisać jego dokładne położenie względem ścian i podłogi pomieszczenia lub względem wskazanego skosu. Dodatkowym parametrem, który można zdefiniować jest głębokość osadzenia okna.
Rozbudowana funkcja autozapisu
KD Max V6 posiada rozbudowaną funkcję autozapisu projektu. Dzięki niej można łatwo cofnąć kilka wykonanych działań do poprzednich ustawień projektu.
Nowe opcje zmiany frontów szafek
Do tej pory KD Max posiadał standardowe opcje do zmiany frontów: wszystkich szafek, wybranych szafek lub pojedynczych frontów. W KD Max V6 możemy dodatkowo jednocześnie zmieniać np. tylko szafki wiszące lub tylko szafki stojące. Kolejną nową opcją jest możliwość zmiany wyłącznie określonego kształtu/koloru frontu szafki opcją Styl. Na liście wszystkich użytych w projekcie frontów, można zaznaczyć, ten który chcemy edytować.
Dzielenie blatu
Opcja dzielenia blatu pozwala szybko wyznaczyć linię podziału blatu. Blat można dzielić zarówno pod kątem prostym, jak i skośnie. Dla ułatwienia nie jest konieczne podawanie dokładnych wymiarów, wystarczy wskazać punkty, przez które przechodzi linia podziału. Oczywiście linie równoległe i prostopadłe do boków blatu można przesuwać wpisując dowolne wartości. Program automatycznie uwzględnia wydzielone części blatu w wycenie i dokumentacji technicznej.
Tworzenie otworów w panelach
W wersji V6 można w każdym panelu stworzyć otwór przelotowy, rysując go na płaskim rzucie. Kształt otworu może być stworzony z linii prostych, łuków oraz okręgów. Dla ułatwienia rysowania możemy wyświetlić siatkę, której rozstaw sami definiujemy. Opcja rysowania otworów pozwala na rysowanie dowolnej ilości otworów. W przypadku, gdy po wygenerowaniu otworów, chcemy je usunąć, wystarczy wybrać tę opcję, wskazać panel, a program przywróci panel do początkowego stanu.
Tworzenie szafek na wino (wewnętrznej kratki)
Teraz w KD Max możemy automatycznie, we wskazanej szafce/korpusie stworzyć wewnętrzną kratkę z paneli. Mamy do wyboru 5 kształtów, z możliwością łatwego definiowania ich wymiarów. Aby przyśpieszyć projektowanie, możemy automatycznie wprowadzić wypełnienie kratki, dodając np. butelki z biblioteki programu.
Funkcja Smart Light
Dzięki funkcji Smart Light można w KD Max V6 automatycznie generować światło dla każdego projektu. Program instaluje światła na 4 różne sposoby, a następnie generuje wizualizację/podgląd na podstawie wybranych parametrów renderu. Jeśli wybrane ustawienie nam odpowiadają, możemy zachować stworzony układ lub ewentualnie szybko powrócić do początkowych ustawień.
Silnik renderujący Photon
Photon to trzeci silnik renderujący dostępny w KD Max V6. Wykorzystuje on technikę symulowania realistycznego rozkładu oświetlenia. Ta metoda śledzenia promieni polega na emisji „fotonów” ze źródeł światła w różnych kierunkach. Dzięki możliwości rozproszenia i załamania fotonów, można uzyskać rzeczywisty rozkład odbitego światła od różnego rodzaju powierzchni (np. od powierzchni szklanych, lustrzanych). Dzięki silnikowi Photon generowanie fotorealistycznych wizualizacji jest zdecydowanie prostsze.
Dodawanie obiektów ze sceny do biblioteki
W KD Max V6 można dodawać obiekty bezpośrednio z projektu do wewnętrznej biblioteki programu. Po wybraniu danego obiektu, wystarczy przyporządkować go do określonej grupy obiektów/kategorii. Program umożliwia również podanie podstawowych informacji o modelu, takich jak: nazwa, kod, rozmiar oraz cena. Część z tych danych jest uzupełniana automatycznie, co ułatwia dodawanie obiektów. Podgląd danego obiektu w bibliotece możemy wybrać samodzielnie lub zdecydować się na automatyczne wygenerowanie go przez program.
Tworzenie kopii zapasowych biblioteki
KD Max V6 posiada opcję umożliwiającą tworzenie kopii zapasowych wybranych plików. Jednym kliknięciem zapisuje pliki personalizujące nasze ustawienia: biblioteki obiektów i materiałów, ustawienia cen oraz stworzone szablony. Opcja ta przydaje się również w przypadku, gdy chcemy skopiować nasze ustawienia i przenieść je na drugi komputer. Nie trzeba wyszukiwać poszczególnych plików, gdyż program sam zapisze wszystkie dane w jednym miejscu.
Edycja mebli
KD Max posiada obszerną bazę parametrycznych mebli, która jest w pełni edytowalna. Łatwo można zmienić nie tylko wymiary gabarytowe modeli, ale również rodzaj każdego frontu. Wszystkie dostępne szafki oraz ich panele i półki można edytować. Przy rysowaniu frontów w KD Max istnieje możliwość łatwego ustawienia: wcięć, stylu drzwi (pełne lub ramka), tekstur oraz podziału frontu. KD Max pozwala także ustawić indywidualnie (dla pojedynczych szafek) lub globalnie (dla całej biblioteki) wszystkie wcięcia, odstępy oraz grubości poszczególnych paneli.
Budowanie mebli od podstaw
W KD Max szybko można szybko zbudować meble z pojedynczych paneli, również takie o nietypowych kształtach. Z kolei dostępne funkcje ścinania i zaokrąglania boków pozwolą użytkownikom na szybką modyfikację poszczególnych paneli. Dzięki temu, oprócz standardowych szafek kuchennych, w KD Max można tworzyć wiele rodzajów mebli m.in. meble biurowe, lady recepcyjne jak i wiele innych. Do dyspozycji użytkowników KD Max oddaje także dużą liczbę gotowych modeli korpusów mebli, co umożliwia szybsze zaprojektowanie dowolnego mebla.
Możliwość importu modeli w formatach: dwg, 3ds, skp, dxf.
Otwarta biblioteka w KD Max pozwala na szybkie i łatwe importowanie zewnętrznych modeli do tworzonych scen. Odpowiednie funkcje importu pozwalają na korzystanie z modeli 3D w wielu popularnych formatach, takich jak: DWG, DXF, 3DS i SKP (Sketchup). Wszystkie zaimportowane do KD Max modele są w pełni edytowalne, tzn. można: zmieniać ich wymiary (gabarytowe i poszczególnych elementów) oraz kolorystykę (wraz z nadaniem odbicia, chropowatości, połysku, przezroczystości, wypukłości) a także dodawać źródła światła i ustawiać jego parametry. Dostępna możliwość zapisu modelu (wraz z wprowadzonymi zmianami) pozwala na jego optymalizację i konwersję do formatu MRM (format dedykowany KD Max).
Przeciąganie tekstur z folderów, bez konieczności dodawania ich do bibliotek
W KD Max korzystanie z zewnętrznych materiałów i tekstur jest niezwykle proste. Nie trzeba ich nawet dodawać do biblioteki programu. Wystarczy tylko przeciągnąć dowolny plik, w formacie JPG, BMP lub TIF, na wybraną powierzchnię. Tak nadaną teksturę można dopasować, nadać jej właściwości oraz określić rozmiar (opcja mapowania).
Budowa szaf wnękowych
KD Max pozwala na budowanie szaf wnękowych bez konieczności kupowania dodatkowych modułów. Dodatkowo w dowolnym momencie projektowania można edytować ich wszystkie elementy składowe. Drzwi szaf dostępnych w programie mogą być zarówno otwierane, jak i przesuwne. Dzięki pełnej edytowalności drzwi przesuwnych można łatwo ustawić: grubość ich szprosów, materiał dla każdego elementu, ilość skrzydeł i ich podział, rodzaj prowadnic oraz sposób położenia drzwi względem korpusu szafy.
Z kolei korzystając z rozbudowanej, dodatkowej biblioteki można także wyposażyć szafę w:
• elementy dodatkowe typu: kosze, drążki, pudełka, szuflady;
• elementy dekoracyjne: ręczniki, ubrania, wieszaki.
Używając opcji dodawania światła, można wyposażyć tworzone szafy również w światło wewnętrzne. Jako że budowanie szaf wykonywane jest w module 3D, wszystkie modyfikacje i wizualizacje są tworzone w jednym programie. Nie trzeba więc korzystać z dodatkowych rozwiązań i ponosić zbędnych kosztów.
Z kolei korzystając z rozbudowanej, dodatkowej biblioteki można także wyposażyć szafę w:
• elementy dodatkowe typu: kosze, drążki, pudełka, szuflady;
• elementy dekoracyjne: ręczniki, ubrania, wieszaki.
Używając opcji dodawania światła, można wyposażyć tworzone szafy również w światło wewnętrzne. Jako że budowanie szaf wykonywane jest w module 3D, wszystkie modyfikacje i wizualizacje są tworzone w jednym programie. Nie trzeba więc korzystać z dodatkowych rozwiązań i ponosić zbędnych kosztów.
Liczne biblioteki polskich producentów frontów i płyt meblowych
Biblioteka KD Max zawiera popularne fronty i płyty meblowe wielu znanych na polskim rynku producentów m.in.: Meblex, Kronopol, Pfleiderer, Kronospan, EGGER, Marecki oraz fronty dedykowane programowi (ponad 500). Warto wspomnieć, iż baza KD Max jest ciągle uzupełniana o biblioteki innych znanych i cenionych w Polsce producentów.
http://www.kdmax.pl/biblioteka/
Szybkie i łatwe projektowanie wnętrza szafy
Najnowsza funkcja w programie KD Max pozwala na bardzo szybkie i intuicyjne projektowanie wnętrza szafy i szafek. Wygodnie przeciągaj elementy do wnętrza korpusu szafki, a wybrane elementy automatycznie dopasują rozmiar do dostępnej przestrzeni. W łatwy sposób określaj dokładne położenie paneli i akcesoriów względem najbliższych elementów. Do dyspozycji są panele pionowe, poziome, fronty, szuflady i akcesoria do szaf i szuflad.
Układanie i dopasowywanie paneli, płytek, dekorów
Wszystkie materiały można w prosty sposób odpowiednio rozmieszczać na wszystkich powierzchniach. Opcja dopasowywania tekstur umożliwia wybranie odpowiedniego kierunku ułożenia tekstury (obrót w kierunku: północ, południe, wschód, zachód, obrót o określony kąt oraz odbicie lustrzane) oraz jej rozmiaru (ilość w pionie i poziomie na danej płaszczyźnie). Dodatkowo dzięki funkcji grupowania (ustawienie ciągu materiału np., forniru na froncie, widoku za oknami umieszczonymi na jednej ścianie, itp.) można zadbać o ciągłość tekstury na kilku powierzchniach.
Edycja światła
Zaawansowany edytor oświetlenia KD Max umożliwia symulację dowolnego źródła światła (oświetlenie punktowe i powierzchniowe) oraz określenie jego parametrów, m.in. ustalając jego moc, kolor, kierunku, używając charakterystyki IES (oprócz charakterystyk dostępnych w programie, można również korzystać z zewnętrznych plików w formacie IES). Dodatkowo KD Max posiada możliwość dodawania nowych źródeł światła, punktowych i powierzchniowych (możliwość tworzenia LEDów). Z kolei funkcja oświetlenia słonecznego pozwala na symulację rzeczywistego światła o różnej porze dnia i nocy, czy też roku.
Edytor materiału
Edytor materiałów KD Max jest narzędziem pozwalającym nadać odpowiednie właściwości każdej, znajdującej się w scenie, powierzchni. Edytor materiału dostarcza użytkownikom KD Max możliwość modyfikowania wielu istotnych ustawień materiałów:
• Mapowanie – pozwala określić rozmiar tekstury i jej rozmieszczenia na danej powierzchni;
• Predefiniowane style materiałów – wystarczy wybrać odpowiedni typ (drewno, metal, płytki, szkło, itp.), a program automatycznie nada odpowiednie właściwości;
• Kolorystyka – umożliwia wybranie koloru w dwóch paletach: RGB i HSV, lub nadanie tekstury;
• Właściwości – każdej powierzchni można nadać: odbicie, połysk i jego rozmiar, chropowatość i przezroczystość;
• Schemat – pozwala, poprzez wykorzystanie tekstury, na wycięcie danego kształtu na powierzchni oraz łatwe tworzenie skomplikowanych kształtów;
• Wypukłość – opcja dzięki, której tekstury nabierają realnego wyglądu;
• Fala – na każdej powierzchni można łatwo nadać efekt fali poprzez wybranie ilości jej źródeł, długości i amplitudy.
• Mapowanie – pozwala określić rozmiar tekstury i jej rozmieszczenia na danej powierzchni;
• Predefiniowane style materiałów – wystarczy wybrać odpowiedni typ (drewno, metal, płytki, szkło, itp.), a program automatycznie nada odpowiednie właściwości;
• Kolorystyka – umożliwia wybranie koloru w dwóch paletach: RGB i HSV, lub nadanie tekstury;
• Właściwości – każdej powierzchni można nadać: odbicie, połysk i jego rozmiar, chropowatość i przezroczystość;
• Schemat – pozwala, poprzez wykorzystanie tekstury, na wycięcie danego kształtu na powierzchni oraz łatwe tworzenie skomplikowanych kształtów;
• Wypukłość – opcja dzięki, której tekstury nabierają realnego wyglądu;
• Fala – na każdej powierzchni można łatwo nadać efekt fali poprzez wybranie ilości jej źródeł, długości i amplitudy.
Możliwość otwierania i zamykania mebli (szafki, szuflady)
Opcja otwierania szafek pozwala użytkownikom KD Max pokazać wyposażenie oraz sposób otwierania szafki. Prosto można przedstawić rodzaj frontu: szuflada, drzwi uchylne lub otwierane oraz ustawić ich wysunięcie, kąt otwarcia lub odległość. W KD Max, oprócz standardowych mebli, można również zaprezentować sposób otwierania drzwi przesuwnych (otwieranie w lewo, prawo lub do środka). Aby dodatkowo uatrakcyjnić tworzone wizualizacje, można otworzyć konkretne szafki lub pojedyncze fronty.
Profesjonalny silnik renderujący
Szybki silnik renderujący umożliwiający generowanie wizualizacji najwyższej jakości. Podstawowym zadaniem naszego silnika jest stworzenie wizualizacji o jak najlepszej jakości, przy jak najkrótszym czasie obliczeń. Silnik renderujący opiera się o dwie metody obliczeń: Radiosity oraz Raytrace.
Metoda energetyczna Radiosity wyznacza rozłożenie światła w scenie, uwzględniając odbijanie i pochłanianie światła na wszystkich powierzchniach. Efekty obliczeń są niezależne od położenia obserwatora, przez co scenę można wizualizować wielokrotnie, bez konieczności ponownych obliczeń.
Metoda Raytrace opiera się na analizie promieni trafiających do obserwatora. Dodatkowo analizuje promienie odbite, zwierciadlane i załamane, rozbłyski na powierzchniach metalicznych. Parametrami Raytracingu, którymi steruje użytkownik, są: wygładzanie pikseli (dziewięć poziomów), jakość wygładzania (trzy poziomy) oraz głębokość Raytracingu (osiem poziomów).
Wykorzystanie silnika renderującego pozwala uwzględnić wszystkie parametry każdej tekstury (odbicie, połysk, wypukłość i chropowatość) oraz rozkład światła w scenie, co powoduje naturalny i realistyczny wygląd wizualizacji. Co ważne, od parametrów sprzętowych komputera nie zależy jakość wizualizacji, a tylko czas renderowania sceny.
http://www.kdmax.pl/galeria/
Rozbudowa bibliotek własnych mebli
Tworzenie własnej biblioteki mebli jest bardzo łatwe. Wystarczy edytować istniejącą bibliotekę parametrycznych modeli i dopasować wszystko do naszych preferencji. Dostępnym wariantem jest też stworzenie własnej parametrycznej biblioteki od podstaw, nadając im własną numerację, nazwę oraz przypisując do każdego modelu indywidualną cenę. Indeksowanie modeli umożliwia potem szybsze wyszukiwanie ich w bibliotece (możliwe również wyszukiwanie po nazwie lub rozmiarze).
Lista materiałowa
Automatycznie generowane listy frontów, akcesoriów, korpusów i drzwi przesuwnych znacznie ułatwiają pracę. Każda z takich list materiałowych posiada wiele przydatnych informacji, np. rozmiar, ilość, nadany materiał czy całkowitą powierzchnię. Lista frontów zawiera dodatkowo dane o wybranym stylu, producencie i kolorze każdego z frontów. Z kolei lista drzwi przesuwnych uwzględnia informacje o użytych ramach, prowadnicach i panelach drzwi.
Wycena
Wycena w KD Max generowana jest automatycznie z możliwością indywidualnego ustawienia cen dla poszczególnych szafek oraz dla różnych rodzajów frontów. KD Max pozwala na wybór pomiędzy dwoma wariantami wyceny: wycena od sztuki lub wycena od metra. Dzięki dołączonym opcjom dodawania akcesoriów, zniżek oraz dodatkowych opłat, można szybko przygotować pełną wycenę, nawet w obecności klienta. Wycena każdorazowo uwzględnia: wszystkie szafki (wraz z ich wymiarami), indeks (numer) każdego modelu oraz ilość, cenę jednostkową i wybrany wariant wyceny, a także nadane materiały i styl frontu. KD Max pozwala również wybrać użytkownikom, czy ich wycena powinna uwzględniać uchwyty, fronty, szuflady oraz inne akcesoria. Każdy wybrany obiekt można uzupełnić o odpowiednie informacje lub po prostu je zmienić.
Lista kolizji
Program KD Max, dzięki inteligentnemu systemowi wykrywania kolizji, pozwala na optymalne dopasowanie i rozmieszczenie mebli w każdym wnętrzu. Dodatkowo po skończeniu projektu można szybko sprawdzić, czy poszczególne obiekty nie kolidują ze sobą. Po wykryciu kolizji wystarczy ją wybrać, a program automatycznie podświetli elementy, których ona dotyczy. Warunki kolizji są edytowalne, można więc wprowadzić własne warunki, minimalne lub maksymalne.
Pełna dokumentacja wykonawcza (CAD 2D w programie BTOCAD)
Wraz z programem KD Max otrzymują Państwo BtoCAD, czyli uniwersalny program CAD 2D (zamiennik AutoCAD LT, wersja angielskojęzyczna). Dokumentacja wykonawcza tworzona jest automatycznie dla całego projektu wraz ze stworzonymi rysunkami instalacji gazowej i elektrycznej. Generowane rysunki uwzględniają specyfikację wszystkich paneli, szafek, blatów, sprzętu AGD oraz położenie uchwytów. Dokładniejsze rysunki techniczne pozwalają na rozrysowanie wszystkich szafek we wszystkich możliwych rzutach (wraz z opisem i wymiarowaniem). Program BtoCAD umożliwia wprowadzenie zmian we wszystkich rysunkach, a także dodawanie własnych komentarzy. Każdy wygenerowany rysunek można zapisać w formacie DWG lub DXF oraz wyeksportować do popularnego formatu PDF.
MAX Rozkrój
Moduł MAX Rozkrój pozwala użytkownikom na precyzyjne rozpisanie szafek wraz z półkami na poszczególne formatki. Wystarczy jedno kliknięcie, a moduł przejrzyście przedstawi każdą formatkę, podając nie tylko jej wymiary, ale również nadany przez nas materiał płyty. Moduł jest w pełni edytowalny, można go więc swobodnie dostosować do własnych potrzeb.
Fotorealistyczne wizualizacje
Dzięki potężnemu silnikowi renderującemu, tworzone w KD Max wizualizacje wiernie odzwierciedlają rzeczywistość. Rozbudowane edytory materiałów i światła pozwalają nadać odpowiednie parametry wszystkim powierzchniom, znajdującym się w scenie. Różnorodne biblioteki umożliwią projektowanie nie tylko kuchni, szaf wnękowych, ale także projektowanie wnętrz takich jak: salony, łazienki, sypialnie, recepcje, apteki, garderoby, gabinety, pokoje dziecięce, biura oraz wiele innych pomieszczeń.
Przykładowe wizualizacje wnętrz wykonane w programie KD Max dostępne są pod adresem: http://www.kdmax.pl/galeria/
Panoramy 360 stopni
KD Max umożliwia zapisanie naszego projektu w formie panoramy 360 stopni, z dowolnego punktu w pomieszczeniu. Stworzoną panoramę możemy obserwować nie tylko na ekranie monitora (dzięki dołączonemu do KD Max programowi 3Dpano), ale również na urządzeniach mobilnych (tablet, telefon komórkowy). Dodatkową opcją jest umieszczenie zapisanej panoramy na serwerze*, dzięki czemu możemy wysłać klientowi link do niej (nie ma on możliwość zapisu panoramy, a jedynie może ją otworzyć). Dzięki temu klient zyskuje możliwość spaceru po wirtualnym pomieszczeniu. Może przy tym łatwo zmieniać, przybliżać, oddalać i przesuwać widok oraz obracać się w zaprojektowanym wnętrzu. Panorama 360 stopni jest niezwykle ciekawą i efektowną alternatywą dla popularnych wizualizacji.
Przykładowe Panoramy można znaleźć w naszej galerii: http://www.kdmax.pl/galeria/
Animacje
Nowoczesnym i atrakcyjnym sposobem prezentacji zaprojektowanego pomieszczenia jest animacja. KD Max pozwala na ustawienie dowolne ścieżki, po której przemieszcza się kamera. Dzięki opcji zapisu stworzonej ścieżki, można ją wielokrotnie wykorzystywać przy zapisie animacji. Animacja wykonana w KD Max jest zapisywana w popularnym formacie AVI, dzięki czemu bez problemu będzie można ją odtworzyć w dowolnym momencie. Z kolei możliwość sterowania liczbą klatek pozwala precyzyjnie ustawić jakość tworzonej animacji.
Zdjęcia 3D
Zdjęcia 3D to nowatorska metoda zapisu wizualizacji, która pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Aby móc oglądać nasz projekt w pełnym trójwymiarze, wystarczy zaopatrzyć się w okulary 3D.
Aktualizacje danej wersji
Wszystkie aktualizacje funkcjonalności, materiałów, modeli dla danej wersji programu są darmowe.
Biblioteka
Każdy nowy użytkownik KD Max zyskuje bezpłatny dostęp do obszernej i często aktualizowanej biblioteki obiektów znanych producentów. W KD Max można znaleźć przydatne obiekty do: salonów i sypialni (meble tapicerowane, stoły, szafy, łóżka), łazienek (baterie, wanny, umywalki, prysznice), kuchni (okapy, sprzęt AGD, kosze cargo) a także dekoracje (lampy, akcesoria barów, okna, drzwi, grzejniki, schody) i wiele innych. Biblioteki można pobrać w formie aktualizacji, dzięki czemu po zainstalowaniu dostępne są z poziomu programu KD Max. Tysiące modeli różnorodnych mebli i akcesoriów diametralnie zwiększą atrakcyjność każdego projektu, a wykorzystanie istniejących modeli znacznie urealni tworzoną wizualizację. Wśród dostępnych bibliotek znajdują się wiodący producenci: Cersanit, Excellent, Vox, Kronopol, Gaggenau, Egger, Castorama, Fakro, Niemann, Rejs, GTV i inne.
Wszystkie biblioteki dostępne są na stronie: http://www.kdmax.pl/biblioteki/
Wparcie techniczne / serwisowe
Decydując się na program KD Max, otrzymujesz darmowe, nieograniczone czasowo i szybkie wsparcie specjalisty (eksperta, technika, informatyka). W zależności od pytań, wsparcie może zostać udzielone telefonicznie, mailowo lub poprzez zdalne połączenie.
Materiały instruktażowe
Wszystkie materiały pomocnicze są dostępne dla użytkowników KD Max całkowicie za darmo. Dodatkowo materiały te są ciągle uzupełniane o nowe filmy (np. cykl filmów Akademia KD Max) i skrypty, podczas tworzenia których uwzględniamy potrzeby naszych klientów. Każda osoba kupując program otrzymuje na dołączonym pendrive’ie podręcznik materiały pomocnicze, pokazujące w przystępny sposób funkcje dostępne w KD Max (w trybie 2D i 3D).
Filmy instruktażowe dostępne są pod adresem: www.youtube.com/user/mtpartner/videos